Domo-kun Cute

Orang yg memaafkan jauh lebih mulia dari orang yg meminta maaf.

Assalamualaikum , Salam sejahtera dan Salam Satu Malaysia :)

haaaaaaaiiiiii *wavehand* okay, aku sebenarnya berada dalam kemurungan disebabkan oleh kekalahan Malaysia semalam. k, yg tu tak sedih sangat. yg paling sedih is BOYFRIEND aku si FARIZAL MARLIAS tu cedera sebab disepak di bahagian muka okayyy ! huhh tak puas hati betul. dah lah CRUSH aku si FADLI SHAS dilayangkan kad merah. thailand teruk lah. semalam twitter heboh gila tau pasal bola nih ! nanti final semoga Singapore menang! baru Thailand tahu yg Allah tu takkan berada di sisi orang yg makan dan beri RASUAH!


okay berbalik pada tajuk. haha . tadi tu mukadimah je. ni aku nak cakap pasal kes maaf memaafkn ni haa. yelah lately ramai sangat yg nak sakitkan hati aku. ish! taknak sebut siapa. kalau terasa baguslah okay. haritu aku ada baca majalah then adalah artikel ni tajuk dia "MEMAAFKAN ORANG TANPA PENGETAHUAN MEREKA ADALAH MULIA" aku tahu lah tak sama dengan tajuk entry ni tapi adalah jugak kena mengenanya . haha memanglah kadang kadang orang yg buat salah dekt kita minta maaf bila mereka sedar kesalahan mereka. the problem now ialah bila mereka tak sedar yg mereka bersalah , takkan mereka nk minta maaf kan? okay . kita ni kaalau kecik hati sangat, terus teranglah kat mereka . habis cerita! tpi kalau tak nak terangkan, kalau kesalahan tu macam berat sangat , takpe. kita cuba maafkan mereka tanpa mereka minta maaf okay. kan lebih mulia gituuuu.
aku tahu ada sesetengah kes ni macam besar sangat and memang payah gilaaaa nak maafkan mereka kan. takpe, kalau pun kita belum maafkan, sekurang kurangnya kita janganlah but mereka pulak yg marahkan kita. nanti kita pulak yg kena minta maaf pada mereka. eh aku ni merepek je . haha yg aku nak cakap ni ialah kita ni sesama manusia hidup bukannya lama. belajarlah memafkan orang. belajarlah menyedari kekurangan diri. belajarlah untuk meminta maaf. jangan dilayan sangat rasa ego tu. faham ? bagus .



0 komen yang hangat !: